☆クラブレア☆Club rareってどうよ!?【Part6】at NUKI
☆クラブレア☆Club rareってどうよ!?【Part6】 - 暇つぶし2ch684:名無しさん@ピンキー
07/08/22 15:52:01 LH9xrPA40

「愛情のひもは 解けやすくしておき、

会うも 別れるも

自由なのが よいのです。」


685:名無しさん@ピンキー
07/08/22 15:53:18 LH9xrPA40

「愛情のひもは 解けやすくしておき、

会うも 別れるも

自由なのが よいのです。」




686:名無しさん@ピンキー
07/08/22 16:31:01 z4IT2i4G0
基盤てんまんせー!

687:名無しさん@ピンキー
07/08/22 17:17:30 LH9xrPA40

「朝は 四つ足、昼は 二本足、夕暮れからは 足が 三本になるもの なぁに?」


答えは…

「人間」。

朝とは 生まれて 間もないころ。
ハイハイの 四つ足。

昼とは 人生 たけなわのころ。
二足歩行。

夕暮れとは 老いが迫るころ。
杖をついた三本足。




688:名無しさん@ピンキー
07/08/22 17:18:59 LH9xrPA40

「本物の成功者は、

人と同じことをしているだけでは

その他 大勢から
抜け出せないことを 知っている。」




689:名無しさん@ピンキー
07/08/22 17:19:48 LH9xrPA40

ある日、
オリンポスの山に住む神々は 会議を開きました。

「幸せの秘訣」は どこに隠せば、

それを見つけた時に 人間達は 最も 感謝するのかと…。

「高い山の上が いい」

「地中深くに 隠そう」

「深い海の底に 隠すべきだ」

さまざまな意見が 出ました。

そして その後で、
ある神は こう 言いました。

「人間の心の奥深くに隠すのが 一番いい」と。




690:名無しさん@ピンキー
07/08/22 18:28:10 z4IT2i4G0
下らん本番店すれやのう。

691:名無しさん@ピンキー
07/08/22 21:13:22 z4IT2i4G0
aho

692:名無しさん@ピンキー
07/08/23 00:04:04 gJCaCswR0
b

693:名無しさん@ピンキー
07/08/23 11:06:19 gJCaCswR0
asa

694:名無しさん@ピンキー
07/08/23 11:07:03 gJCaCswR0
gfe

695:名無しさん@ピンキー
07/08/23 13:11:43 gJCaCswR0
age

696:名無しさん@ピンキー
07/08/23 14:33:28 gJCaCswR0
また、ナンバーワンのカコも
クビになった。かわいそうに・・・。

697:名無しさん@ピンキー
07/08/23 15:37:24 9e9WHh2QO
なんで?

698:名無しさん@ピンキー
07/08/23 17:14:42 upeoNwNR0
なんで?なんで?

699:名無しさん@ピンキー
07/08/23 17:28:09 0wdV8g+N0
Chivalry is flower no less indigenous to the soil of Japan than its emblem, the cherry blossom; nor is it a dried-up specimen of an antique virtue preserved in the herbarium of our history.

700:名無しさん@ピンキー
07/08/23 17:29:13 0wdV8g+N0

It is still a living object of power and beauty among us;
and if it assumes no tangible shape or form,
it not the less scents the moral atmosphere,
and makes us aware that we are still under its potent spell.

701:名無しさん@ピンキー
07/08/23 17:33:10 0wdV8g+N0

The conditions of society which brought it forth and nourished it have long disappeared;
but as those far-off stars which once were and are not,
still continue to shed their rays upon us,
so the light of chivalry, which was a child of feudalism,
still illuminates our moral path, surviving its mother institution.


702:名無しさん@ピンキー
07/08/23 17:34:37 0wdV8g+N0

It is a pleasure to me to reflect upon this subject in the language of Burke,

who uttered the well-known touching eulogy over the neglected bier of its European prototype.


703:名無しさん@ピンキー
07/08/24 15:10:37 scn0/TCr0

「地獄か、極楽か。

あなたは死んだら、どちらに行くと思うか」。

意地の悪い新聞記者が 言った。

この質問に 詩人ジャン・コクトーは こう言った。

「どちらでも。

その どちらにも、

会いたい友人が いるのでね」。




704:名無しさん@ピンキー
07/08/24 15:11:53 scn0/TCr0

「人格は 家の土台のようなものだ。

弱い土台の上に
頑丈な建造物を建てることが出来ないのと同じように、

弱い人格の上に
高い評価を確立することは 出来ない。」



705:名無しさん@ピンキー
07/08/24 15:12:49 scn0/TCr0


物事に成功するためには
この三つが 必要であるという教え。

1.幸運に 恵まれること。

2.根気のよいこと。

3.細かいことに こだわらずに 粘り強いこと。




706:名無しさん@ピンキー
07/08/24 15:15:33 scn0/TCr0

ほんの小さな出逢いに

ほんの小さな野の花に

ほんの小さなあなたの
優しさに

いつも感動できる

わたしで
いたいのです。



707:名無しさん@ピンキー
07/08/24 15:16:28 scn0/TCr0

高い物が
うまいんじゃなくて、

今 食べたい物が

一番うまいし、
高級品です。



708:名無しさん@ピンキー
07/08/24 15:17:06 scn0/TCr0

・プロフェッショナルとは何か?


みんなの期待に 答えること。

仕事を「祭り」に 変えること。



709:名無しさん@ピンキー
07/08/24 15:17:49 scn0/TCr0

休みたいと思うことはないか?


僕にとって休むことは仕事を 放棄すること。

痛みに耐えながらプレーするのは しんどいが、

弱音や言い訳は

心の中で 言うようにしている。




710:名無しさん@ピンキー
07/08/24 15:18:38 scn0/TCr0

幸せな人は
周りの人を幸せにしたいと
思うようだ

だから
幸せそうに見えるのに
周りの人に温かく接していない人は

実のところ

幸せそうに見えているだけの
不幸な人だ

また

自分では幸せだと思っていても
周りの人に温かく接していないとしたら

本当は

幸せだと思っているだけの
不幸な人間なのだ



711:名無しさん@ピンキー
07/08/24 15:19:15 scn0/TCr0

生きていると

「ひどい」、

としか言い様のない出来事に ぶつかったり

「どうしようもない」、

と思える現実に
前を さえぎられたり、ということがある

そんな時には
弱音を吐くことだ

思いっきり
弱音を吐くことだ

吐いて吐いて吐き切るまで
弱音を吐くことだ

弱音を吐くことは
ちっとも
恥ずかしいことじゃない

もしかすると
弱音を吐くことは

自分の背中を
見ることかも知れない



712:名無しさん@ピンキー
07/08/25 13:36:59 ULve3p+l0
りおなまた画像掲載されてるな
なんで消してたんかな?

713:名無しさん@ピンキー
07/08/25 21:23:14 CyVa88jsO
なんでなんでなんでだろう♪♪♪

714:名無しさん@ピンキー
07/08/26 16:02:36 rw0z1qIq0
aho

715:名無しさん@ピンキー
07/08/26 16:19:24 L2C2E5ED0
そんなの関係ねえ~♪

716:名無しさん@ピンキー
07/08/26 23:15:08 nFm7nPbAO
いおり旦那に騙され風俗で働くしかないと。子供を育てていくのが大変で託児所に預けてばかり。旦那の浮気話聞きたくない。折りはいおりを指名したくない

717:名無しさん@ピンキー
07/08/27 01:43:24 PkIuXnJoO
なら指名しなきゃえ~やろ
風俗嬢なんて多かれ少なかれ働かないとあかん事情抱えてるもんやろ?

718:名無しさん@ピンキー
07/08/27 09:17:22 KEJAnCax0
It is still a living object of power and beauty among us;
and if it assumes no tangible shape or form,
it not the less scents the moral atmosphere,
and makes us aware that we are still under its potent spell.


719:名無しさん@ピンキー
07/08/27 09:18:16 KEJAnCax0
The conditions of society which brought it forth and nourished it have long disappeared;
but as those far-off stars which once were and are not,
still continue to shed their rays upon us,
so the light of chivalry, which was a child of feudalism,
still illuminates our moral path, surviving its mother institution.


720:名無しさん@ピンキー
07/08/27 09:19:09 KEJAnCax0
The conditions of society which brought it forth and nourished it have long disappeared;
but as those far-off stars which once were and are not,
still continue to shed their rays upon us,
so the light of chivalry, which was a child of feudalism,
still illuminates our moral path, surviving its mother institution.



721:名無しさん@ピンキー
07/08/27 09:19:44 KEJAnCax0
It is a pleasure to me to reflect upon this subject in the language of Burke,

who uttered the well-known touching eulogy over the neglected bier of its European prototype.


722:名無しさん@ピンキー
07/08/27 09:57:27 t9Flrw690
れあは、クソです。
でも今日も行きます。
精子が尽きるまで!
これでも、英語に訳しとけ!

723:名無しさん@ピンキー
07/08/27 09:59:34 ISyebXwp0
いおりがどんな事情があるとしても~

そんなの関係ねぇ~♪

724:チン万太郎
07/08/27 11:45:38 Syv3MmjpO
エルちゃんて1ですか。尺八上手い嬢誰ですか?

725:名無しさん@ピンキー
07/08/27 12:44:26 t9Flrw690
尺八ならリーチャンでしょ。
なんせシャワーからでたらタオルで体拭いているときから
 ずっと、しゃぶってくれて歯磨きしてるときも
 離さないだじょ。しかも仁王立ち状態で下から見つめられたら
 かなり興奮しちゃうよん。
れあの尺八女王はりーちゃんだ。
しかもムフフまで楽しめるじょ


726:名無しさん@ピンキー
07/08/27 13:50:03 KEJAnCax0

自分の身なりを正すためには、人は まず 鏡の前に立つ。

鏡は 正直である。

ありのままの姿を、
ありのままに
そこに 映し出す。

自分のネクタイは曲がっていないと、頑固に言い張る人でも、

鏡の前に立てば、
その曲直は 一目りょうぜんである。

だから人は、
その あやまちを認め、
これを 直す。



727:名無しさん@ピンキー
07/08/27 13:50:34 KEJAnCax0

身なりは 鏡で正せるとしても、

心の ゆがみまでも
映し出しは しない。

だから、人はとかく、

自分の考えや ふるまいの誤りが 自覚しにくい。

心の鏡がないのだから、
ムリもないといえばそれまでだが、

けれど求める心、謙虚な心さえあれば、

心の鏡は 随所にある。

自分の周囲にある物、いる人、

これすべて、

わが心の反映である。
わが心の鏡である。

すべての物が わが心を映し、

すべての人が、わが心に

つながっているのである。




728:名無しさん@ピンキー
07/08/27 13:51:04 KEJAnCax0

「今日」という日…


あなたが くだらないと思っている今日は、

昨日 亡くなった人が

なんとかして生きたかった

なんとしてでも生きたかった「今日」なんです。

「今日」は
そんな日なんです。



729:名無しさん@ピンキー
07/08/27 13:52:38 KEJAnCax0

雨がふれば
人はなにげなく
傘をひらく

この 自然な心の働きに
その素直さに

私たちは日ごろ
あまり気づいてはいない

だが この素直な心
自然な心のなかにこそ

物事のありのままの姿
真実をつかむ



730:名無しさん@ピンキー
07/08/27 13:53:09 KEJAnCax0

偉大な力があることを
学びたい

何ものにもとらわれない
伸びやかな心で

この世の姿と
自分の仕事をかえりみるとき

人間としてなすべきこと
国としてとるべき道が

そこに
おのずから明らかになるであろう



731:名無しさん@ピンキー
07/08/27 13:54:10 KEJAnCax0

高級車や大きな家を持つことが

幸せだ、と思う人が居るし
そう思わない人も居る

金持ちや有名になることが

幸せだ、と思う人が居るし
そう思わない人も居る

ということは
高級車や大きな家を所有したり
金持ちや有名であることの中に

幸せがあるのではないということだ

幸せは
幸せだ、と感じる人間の心の中にある

つまり

モノとカタチに幸せを感じる心の人と、

愛と優しさに幸せを感じる心の人が居るということだ




732:名無しさん@ピンキー
07/08/27 13:55:32 KEJAnCax0

出来る
と思っていても
出来ない時がある

出来ない
と思っていても
出来る時がある

だから
やりたいことは
まず やってみたらいい

出来なかったら
何が足りないかを よく考えて

何度も やってみたらいい

やりたい気持ちがある限り
考えながら やり続けたらいい

人間は
やりたいことを やってみるために

生きているのだと思う




733:名無しさん@ピンキー
07/08/27 23:12:52 9otFd9ZwO
名言集のコピペ飽きた
おもんない
くだらん
鬱陶しい
もう来んな、店員さん

734:名無しさん@ピンキー
07/08/28 02:41:55 7oqxuuFXO
りーちゃんも上手いけど、えるちゃんも上手いで。 どちらもムフフやし。
オレからの質問やけど、水着の跡がハッキリと残るくらい日焼けしてる嬢っていてる?

735:名無しさん@ピンキー
07/08/28 06:43:13 lZ2MXVEbO
りー 懐かしいなあ。してたけど携帯潰れて連絡とれんようになったわ:-<


736:名無しさん@ピンキー
07/08/28 10:35:26 wTl8U0Gi0

It argues a sad defect of information concerning the Far East,

when so erudite a scholar as Dr. George Miller did not hesitate to affirm that chivalry,

or any other similar institution,

has never existed either among the nations of antiquity or among the modern Orientals.


737:名無しさん@ピンキー
07/08/28 10:36:34 wTl8U0Gi0

Such ignorance, however, is amply excusable,

as the third edition of the good Docter's work appeared the same year

that Commodore Perry was knocking at the portals of our exclusivism.


738:名無しさん@ピンキー
07/08/28 10:38:05 wTl8U0Gi0

More than a decade later, about the time

that our feudalism was in the last throes of existence ,

Carl Marx, writing his Captial,

called the attention of his readers

to the peculiar adavantage of studying the social

and political institution of feudalism,

as then to be seen in living form only in Japan.


739:名無しさん@ピンキー
07/08/28 10:39:16 wTl8U0Gi0
I would likewise point the Western historical

and ethical student to the study of chivalry in the Japan of the present.

Enticing as is an historical disquisition on the comparison between European

and Japanese feudalism and chivalry,

it is not the purpose of this paper to enter into it at length.


740:名無しさん@ピンキー
07/08/28 10:40:06 wTl8U0Gi0

My attempt is rather to relate firstly,

the origin and sources of our chivalry; secondly,

its character and teaching; thirdly,

its influence among the masses; and, fourthly,

the continuity and permanence of its influence.


741:名無しさん@ピンキー
07/08/28 10:41:22 wTl8U0Gi0

Of these several points,

the first will be only brief and cursory,

or else I should have to take my readers into the devious paths of our national history;

the second will be dwelt upon at greater length,

as being most likely to interest students of International Ethics and Comparative Ethology in our ways of thought

and action; and the rest will be dealt with as corollaries.


742:名無しさん@ピンキー
07/08/28 11:34:51 VxLXFUMNO
あいるちゃんって顔.スタイル.性格などどうですか?教えて下さい

743:名無しさん@ピンキー
07/08/28 16:04:42 Mm/FE6Uh0

明日は、何を ためすべきか。

これは
今日のうちに考えておかなければならぬ唯一のものである。




744:名無しさん@ピンキー
07/08/28 16:06:09 Mm/FE6Uh0

孤独は、

すべて すぐれた人の
運命である。




745:名無しさん@ピンキー
07/08/28 16:06:49 Mm/FE6Uh0

鏡に曇りがあれば、
物は完全に 映りません。

少しでも消極的なものが
心の中にあれば、

心の鏡を 曇らせていることになりますから

これを とらなければ ならない。




746:名無しさん@ピンキー
07/08/28 16:07:28 Mm/FE6Uh0

人に 気に入られるかどうかを 問題にしない人間ほど、

世の中で 成功することが できる。




747:名無しさん@ピンキー
07/08/28 16:08:08 Mm/FE6Uh0

話上手の

第一の要素は
「真実」

第二は
「良識」

第三は
「上機嫌」

第四は
「頓知」。



748:名無しさん@ピンキー
07/08/28 16:09:20 Mm/FE6Uh0

「明日の朝にしよう」
などと 言ってはならぬ。

朝が 仕事を仕上げて持って来てくれるわけが ない。



749:名無しさん@ピンキー
07/08/28 23:46:27 QgF7/BTmO
誰かこのカス達をなんとかしてちょ

750:名無しさん@ピンキー
07/08/29 10:03:50 iX8qRPec0
あいるは性格糞。スタイルはいいがクンニNG

751:名無しさん@ピンキー
07/08/29 10:25:36 95hrxjaWO
どう性格がだめなんですか?

752:名無しさん@ピンキー
07/08/29 11:05:49 iX8qRPec0
客商売向きでない。金払ってまで入る価値梨!顔もたいして可愛く梨!

753:名無しさん@ピンキー
07/08/29 11:26:10 GnMC92CW0

Enticing as is an historical disquisition on the comparison between European

and Japanese feudalism and chivalry,

it is not the purpose of this paper to enter into it at length.

My attempt is rather to relate firstly,

the origin and sources of our chivalry; secondly,

its character and teaching; thirdly,

its influence among the masses; and, fourthly,

the continuity and permanence of its influence.


754:名無しさん@ピンキー
07/08/29 11:27:21 GnMC92CW0

Of these several points,

the first will be only brief and cursory,

or else I should have to take my readers into the devious paths of our national history;

the second will be dwelt upon at greater length,

as being most likely to interest students of International Ethics

and Comparative Ethology in our ways of thought and action;

and the rest will be dealt with as corollaries.


755:名無しさん@ピンキー
07/08/29 11:29:14 GnMC92CW0

The Japanese word which I have roughly rendered Chivalry,

is, in the original, more expressive than Horsemanship.

Bu-shi-do means literally Military-Knight-Ways--the ways which fighting nobles should observe in their daily life as well as in their vocation;

in a word, the "Precepts of Knighthood,"

the noblesse oblige of the warrior class.

Having thus given its literal significance,

I may be allowed henceforth to use the word in the original.

The use of the original term is also advisable for this reason,

that a teaching so circumscribed and unique,

engendering a cast of mind and character so peculiar,

so local, must wear the badge of its singularity on its face;

then, some words have a national timbre so expressive of race characteristics

that the best of translators can do them but scant justice,

not to say positive injustice and grievance.


756:名無しさん@ピンキー
07/08/29 11:30:59 GnMC92CW0

Who can improve by translation what the German "Gemŭth" signifies,

or who does not feel the difference between the two words verbally

so closely allied as the English gentleman and the French gentilhomme?

Bushido, then, is the code of moral principles which the knights were required

or instructed to observe.

It is not a written code;

at best it consists of a few maxims handed down from mouth to mouth or coming from the pen of some well-known warrior or savant.

More frequently it is a code unuttered and unwritten,

possessing all the more the powerful sanction of veritable deed,

and of a law written on the fleshly tablets of the heart.


757:名無しさん@ピンキー
07/08/29 14:27:13 v+UQ2RVMO
金を払って入る価値梨!とか何とか言っているけど、それで昇天した輩は文句を言う資格梨!女々しい事を書くよりも男を磨けアソコも磨け!

758:名無しさん@ピンキー
07/08/29 15:38:05 47S4LQmJO
フェラもNG!

759:名無しさん@ピンキー
07/08/29 16:13:42 Q2k2TYTq0
フェラ梨で何してくれる?本か?

760:名無しさん@ピンキー
07/08/29 16:20:11 aOKW7pjQ0

右見れば 繚乱たる花園があり、

左見れば 墓場や死骸が
ごろごろ転がっている。

左ばかり向いていて、

「なんて この世は 残酷なんだ」と 考えている奴が あったら、

その人間を ほめるかい。

嫌な方面から 人生を考えりゃあ、

そら 世の中に 明るさ、
何にも ないわ。

ここに 教えの偉大さが ある。



761:名無しさん@ピンキー
07/08/29 16:20:56 aOKW7pjQ0

目は 心の窓です。

明日への 希望や夢が

目に 輝きを もたらします。




762:名無しさん@ピンキー
07/08/29 16:21:33 aOKW7pjQ0

今日を 過去で 汚すのは やめよう。

今日は 新しい明日のために。

赤ちゃんに戻って 生きなおそう。




763:名無しさん@ピンキー
07/08/29 16:22:13 aOKW7pjQ0

「時」の歩みは 三重である。

未来は ためらいつつ近づき、

現在は 矢のように 早く飛び去り、

過去は 永久に 静かに立っている。



764:名無しさん@ピンキー
07/08/29 16:23:24 aOKW7pjQ0

時がたつのが速いと思うのは、

人生というものが わかってきたからだ。



765:名無しさん@ピンキー
07/08/29 16:24:05 aOKW7pjQ0

人間が 人間として 生きなかったというぐらい

恥ずかしいことはない。




766:名無しさん@ピンキー
07/08/29 16:24:37 aOKW7pjQ0

人生は 芝居のごとし、

上手な役者が 乞食になることもあれば、

大根役者が 殿様になることもある。

とかく、あまり人生を 重く見ず、

棄身になって 何事も 一心になすべし。




767:名無しさん@ピンキー
07/08/29 16:27:51 CTk4ctrF0
de?

768:名無しさん@ピンキー
07/08/30 10:53:06 mt0727z40
あいるはここで暴ってはやく辞めさすべし。被害者が増えるよ~

769:名無しさん@ピンキー
07/08/30 11:18:32 kB0DUEjfO
何故?

770:名無しさん@ピンキー
07/08/30 13:39:30 6QKDIDyR0

「満ち足りないから 俺は 幸福を 感じない」

って気持ちでいたら、

そりゃもう、現在の人生を、

なん百回 くり返したって だめよ。




771:名無しさん@ピンキー
07/08/30 13:40:10 6QKDIDyR0

迷いがないと 悟りがないんだよ。

悪があるから 善があるんだ。

善があるから 悪がある。そうだろ。

迷いがないと 悟れないんだ、

迷いがあるから 悟りってやつが あるんだ。



772:名無しさん@ピンキー
07/08/30 13:40:54 6QKDIDyR0

なにか ご褒美を もらうために

人助けをしたりしてない?

そうゆう気持ちじゃ ダメなのよ。



773:名無しさん@ピンキー
07/08/30 13:41:37 6QKDIDyR0

人の価値というのは

人に何をしてもらったかじゃなくて、

人に何をしてあげたかだよね。



774:名無しさん@ピンキー
07/08/30 13:42:19 6QKDIDyR0

人を憎んだり 恨んだり、

あるいは 中傷したりする人は、

自分も また 必ず

他の人から そうされるという事を

忘れては ならない。



775:名無しさん@ピンキー
07/08/30 13:42:59 6QKDIDyR0

なんでも自分の欲望の標準を 自分勝手に決めて、

自分の思うようにならない世界を

すぐ不満に感じたり、
不平で考えるから、

そら、いつまで経っても

本当の幸福は 感じやしないわ。



776:名無しさん@ピンキー
07/08/30 13:43:39 6QKDIDyR0

感動は
決して過去形にはならない



777:名無しさん@ピンキー
07/08/30 16:15:12 +OV1luV7O
今日は日本語か?
たまにはポルトガル語でも使ってみろやチンカス!

778:名無しさん@ピンキー
07/08/30 22:11:54 F0T50SAYO
そろそろもう変な書込み止めないと 嬢や店の秘密やプライベートをばらすぞ。

779:名無しさん@ピンキー
07/08/31 09:57:14 Gv49FKcO0

It was founded not on the creation of one brain,

however able, or on the life of a single personage,

however renowned.

It was an organic growth of decades and centuries of military career.


780:名無しさん@ピンキー
07/08/31 09:59:09 Gv49FKcO0

It, perhaps, fills the same position in the history of ethics that

the English Constitution does in political history;

yet it has had nothing to compare with the Magna Charta

or the Habeas Corpus Act.

True, early in the seventeenth century Military Statutes (Buké Hatto) were promulgated;

but their thirteen short articles were taken up mostly with marriages,

castles, leagues, etc.,

and didactic regulations were but meagerly touched upon.

We cannot, therefore, point out any definite time

and place and say, "Here is its fountainhead."

Only as it attains consciousness in the feudal age, its origin,

in respect to time, may be identified with feudalism.


781:名無しさん@ピンキー
07/08/31 10:01:17 Gv49FKcO0

But feudalism itself is woven of many threads,

and Bushido shares its intricate nature.

As in England the political institutions of feudalism may be said to date

from the Norman Conquest,

so we may say that in Japan its rise was simultaneous with the ascendancy of Yoritomo,

late in the twelfth century.

As, however, in England,

we find the social elements of feudalism far back in the period previous

to William the Conqueror, so, too,

the germs of feudalism in Japan had been long existent before

the period I have mentioned.


782:名無しさん@ピンキー
07/08/31 10:02:20 Gv49FKcO0

Again, in Japan as in Europe, when feudalism was formally inaugurated,

the professional class of warriors naturally came into prominence.

These were known as samurai, meaning literally,

like the old English cniht (knecht, knight),

guards or attendants--resembling in character the soldurii,

whom Cæsar mentioned as existing in Aquitania, or the comitati,

who, according to Tacitus, followed Germanic chiefs in his time;

or, to take a still later parallel,

the milites medii that one reads about in the history of Mediæval Europe.


783:名無しさん@ピンキー
07/08/31 10:06:41 F/BuZo+o0

A Sinico-Japanese word Bu-ké or Bu-shi (Fighting Knights) was also adopted in common use.

They were a privileged class,

and must originally have been a rough breed who made fighting their vocation.

This class was naturally recruited, in a long period of constant warfare,

from the manliest and the most adventurous,

and all the while the process of elimination went on,

the timid and the feeble being sorted out, and only "a rude race,

all masculine, with brutish strength," to borrow Emerson's phrase,

surviving to form families and the ranks of the samurai.

Coming to profess great honour and great privileges,

and correspondingly great responsibilities,

they soon felt the need of a common standard of behaviour,

especially as they were always on a belligerent footing and belonged to different clans.


784:名無しさん@ピンキー
07/08/31 10:52:11 hBz/kxXn0
de?

785:名無しさん@ピンキー
07/08/31 12:24:31 8VOdG+He0
駅前留学したんでつか?
氏ね蛆虫!

786:名無しさん@ピンキー
07/08/31 12:34:33 8VOdG+He0
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787:名無しさん@ピンキー
07/08/31 12:38:02 VltAKWBO0
すごい~

788:名無しさん@ピンキー
07/08/31 14:59:33 d29ikGU8O
>>837
教えてよー!
こんなくだらん埋めよりそういうのが知りたい!


789:名無しさん@ピンキー
07/08/31 16:54:52 bu18JKii0
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790:名無しさん@ピンキー
07/08/31 16:58:29 N7aZbbJu0

just as physicians limit competition among themselves by professional courtesy,

just as lawyers sit in courts of honour in cases of violated etiquette;

so must also warriors possess some resort for final judgment on their misdemeanours.

Fair play in fight! What fertile germs of morality lie in this primitive sense of savagery and childhood.

791:名無しさん@ピンキー
07/08/31 16:59:43 N7aZbbJu0

Is it not the root of all military and civic virtue?

We smile (as if we had outgrown it!) at the boyish desire of the small Britisher,

Tom Brown, "to leave behind him the name of a fellow who never bullied a little boy

or turned his back on a big one.

" And yet, who does not know that this desire is the corner-stone on which moral structures

of mighty dimensions can be reared?

792:名無しさん@ピンキー
07/08/31 17:10:57 N7aZbbJu0

May I not go even so far as to say that the gentlest

and most peace-loving of religions endorses this aspiration?

The desire of Tom is the basis on which the greatness of England is largely built,

and it will not take us long to discover that Bushido does not stand on a lesser pedestal.


793:名無しさん@ピンキー
07/08/31 19:44:25 hBz/kxXn0
de?

794:名無しさん@ピンキー
07/08/31 21:54:17 bqlyNYrYO
ほんで??

795:名無しさん@ピンキー
07/09/01 00:23:35 GyrZ7L3xO
ここの経営者と店員、客の事を見下してるぞ。
素人に相手にされないあわれなキモオタとデブハゲの客に
自分らが女の子を手配してあげてやってるっていってるらしいぞ
電話応対は必要以上に愛想ええけど
本音は客の事、馬鹿にしてるらしい

796:名無しさん@ピンキー
07/09/01 02:11:28 WgsccJg+0

I MAY begin with Buddhism. It furnished a sense of calm trust in Fate,

a quiet submission to the inevitable, that stoic composure in sight of danger or calamity,

that disdain of life and friendliness with death.

A foremost teacher of swordsmanship, when he saw his pupil master the utmost of his art,

told him, "Beyond this my instruction must give way to Zen teaching."

"Zen" is the Japanese equivalent for the Dhyâna,

which "represents human effort to reach through meditation zones of thought beyond the range of verbal expression."

Its method is contemplation, and its purport,so far as I understand it,

to be convinced of a principle that underlies all phenomena, and,

if it can, of the Absolute itself, and thus to put oneself in harmony with this Absolute.


797:名無しさん@ピンキー
07/09/01 02:13:18 WgsccJg+0

Thus defined, the teaching was more than the dogma of a sect,

and whoever attains to the perception of the Absolute raises himself above mundane things and awakes "

to a new Heaven and a new Earth."

What Buddhism failed to give, Shintoism offered. in abundance. Such loyalty to the sovereign,

such reverence for ancestral memory, and such filial piety as are not taught by any other creed,

were inculcated by the Shinto doctrines, imparting passivity to the otherwise arrogant character of the samurai.


798:名無しさん@ピンキー
07/09/01 02:14:45 WgsccJg+0

Shinto theology has no place for the dogma of "original sin."

On the contrary, it believes in the innate goodness and Godlike purity of the human soul,

adoring it as the adytum from which divine oracles are proclaimed.

Everybody has observed that the Shinto shrines are conspicuously devoid of objects

and instruments of worship, and that a plain mirror hung in the sanctuary forms the essential part of its furnishing.

The presence of this article is easy to explain:

it typifies the human heart, which, when perfectly placid

and clear, reflects the very image of the Deity.


799:名無しさん@ピンキー
07/09/01 02:15:42 WgsccJg+0

When you stand, therefore, in front of the shrine to worship,

you see your own image reflected on its shining surface,

and the act of worship is tantamount to the old Delphic injunction,

"Know Thyself." But self-knowledge does not imply,

either in the Greek or Japanese teaching, knowledge of the physical part of man,

not his anatomy or his psycho-physics; knowledge was to be of a moral kind,

the introspection of our moral nature.


800:名無しさん@ピンキー
07/09/01 02:24:39 WgsccJg+0

Mommsen, comparing the Greek and the Roman,

says that when the former worshipped he raised his eyes to Heaven,

for his prayer was contemplation, while the latter veiled his head,

for his was reflection. Essentially like the Roman conception of religion,

our reflection brought into prominence not so much the moral as the national consciousness of the individual.


801:名無しさん@ピンキー
07/09/01 21:01:16 LWvHNQ1EO
>>854
前にも同じカキコあったで
たしか、そのおこぼれでしか飯くわれへんのが店員という結論だったような…

802:名無しさん@ピンキー
07/09/01 23:22:39 Uu9F9V+oO
そんなんあたりまえやん
客の事バカにしてなかったらこんな仕事できるかいな。
デリヘルなんて皆そうやで

803:名無しさん@ピンキー
07/09/02 10:19:44 OvqHqW5x0

Its nature-worship endeared the country to our inmost souls,

while its ancestor-worship, tracing from lineage to lineage,

made the Imperial family the fountain-head of the whole nation.

To us the country is more than land and soil from which to mine gold

or to reap grain--it is the sacred abode of the gods,

the spirits of our forefathers: to us the Emperor is more than the Arch Constable of a Rechtsstaat,

or even the Patron of a Culturstaat--he is the bodily representative of Heaven on earth,

blending in his person its power and its mercy.


804:名無しさん@ピンキー
07/09/02 10:20:32 OvqHqW5x0

If what M. Boutmy says is true of English royalty--that it "is not only the image of authority,

but the author and symbol of national unity,"

as I believe it to be, doubly and trebly may this be affirmed of royalty in Japan.


805:名無しさん@ピンキー
07/09/02 10:21:35 OvqHqW5x0

The tenets of Shintoism cover the two predominating features of the emotional life of our race.

--Patriotism and Loyalty. Arthur May Knapp very truly says:

"In Hebrew literature it is often difficult to tell whether the writer is speaking of God or of the Commonwealth;

of Heaven or of Jerusalem; of the Messiah or of the Nation itself."

A similar confusion may be noticed in the nomenclature of our national faith.


806:名無しさん@ピンキー
07/09/02 10:22:49 OvqHqW5x0

I said confusion,because it will be so deemed by a logical intellect on account of its verbal ambiguity; still,

being a frame work of national instinct and race feelings,

it never pretends to systematic philosophy or a rational theology.

This religion--or, is it not more correct to say,the race emotions which this religion expressed?

--thoroughly imbued Bushido with loyalty to the sovereign and love of country.


807:名無しさん@ピンキー
07/09/02 10:23:29 OvqHqW5x0

These acted more as impulses than as doctrines;

for Shintoism, unlike the Mediæval Christian Church,

prescribed to its votaries scarcely any credenda,

furnishing them at the same time with agenda of a straightforward and simple type.


808:名無しさん@ピンキー
07/09/02 18:42:41 ptiaAdv60

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809:名無しさん@ピンキー
07/09/02 18:43:45 ptiaAdv60

☆★がせ基盤嬢情報の特徴★☆

1. 店のHPや雑誌で名前が知られている嬢、話題になりそうな
 No,嬢が対象 ⇒ あらしが目的なので、反応する奴が多くな
 いと意味が無いため上、粘着客 or 嬢同士の叩き合いなの
 で、自ずと対象が限られる

2. 実際に基盤している嬢の名前が出てこない ⇒ そもそも店
 に行ったことが無い or 基盤を誘われたことが無いので知ら
 ないらしい

3. とにかくしつこく書く ⇒ そもそも本当の情報であれば、こん
 なところで疲労してもメリットが無いのに、注目を集める or 対
 象の嬢叩きが目的なので、いつまでもスレに粘着して書き続
 ける
                                      
4.根拠の無い情報を他店が書き込みをする



810:名無しさん@ピンキー
07/09/02 18:44:20 ptiaAdv60

★自作自演の宣伝は禁止。
★姫の誹謗中傷は禁止。
★叩き、煽り、荒らしは放置。
★本番行為を助長するレスは禁止。
★個人特定に繋がるプライベートな情報は禁止。



811:名無しさん@ピンキー
07/09/02 18:45:07 ptiaAdv60

【へるす板自治スレッドからお知らせ】
現在、自治スレッドではローカルルール変更について議論しています。
ご意見がある方は参加よろしくお願いします。
意見がまとまり次第、運営にローカルルール変更の依頼を行いたいと思います。

・変更検討理由
へるす板では本番助長をする投稿があまりにも多く、特に目立つのは(故意に)
本番情報を求める質問を投稿し、回答を得る事で本番情報として成立させるものです。
そこで既存のローカルルールの一部を変更すべきという意見が出たため。

■ へるす板自治スレッド Part11 ■
スレリンク(nuki板)




812:名無しさん@ピンキー
07/09/02 18:47:25 ptiaAdv60

<禁止事項>
☆3レス以上の連続投稿
☆コテハン(例:元 粘 着 君)
☆基盤を助長するレス、クレクレ及びそれに対する回答
☆痛客ネタ(常連ねこ、☆リーダー☆、to/Sjn+20)、プレ情報
☆嬢、店員による偽基盤情報・売名・宣伝等のレス



813:名無しさん@ピンキー
07/09/02 18:50:29 ptiaAdv60

ハイテク相談窓口
 URLリンク(www.police.pref.osaka.jp)



814:名無しさん@ピンキー
07/09/02 18:52:29 ptiaAdv60

荒らし厳禁 放置です。
前スレのようなコピペも辞めてください。
最低限のマナーの分かる方のみ書き込みお願いします。

基本はsage進行で宜しくお願いします。

基盤 円盤などの書き込みは駄目です。
譲を傷つける書き込みも駄目です。
誹謗中傷は絶対にしないでください。

モラルの無い方の書き込みは行わないでください。
書き込み前に>>1を何度も読み返してください。
読んでも理解できない方はこの場から去ってください。

要するに馬鹿は書き込むな!ということです。





815:名無しさん@ピンキー
07/09/02 18:54:07 ptiaAdv60

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816:名無しさん@ピンキー
07/09/02 21:46:44 eiS6gnyE0
特別料金て何考えトンじゃ、客のことバカにしとんのかぁぁ!!!
もうレアやめた、他の店いくわ。
GALSDATAはクラブレディとなっとんのになんでSCHEDULE
でいきなりレアレディにんるんじゃ???????????
あほちゃうか、見限ったわ。こんなんしてたら客へるぞ・・・・

817:名無しさん@ピンキー
07/09/02 22:47:13 tdc2tzLd0
これからはワンピースの時代だぜ!
基盤嬢だらけだしなw

818:名無しさん@ピンキー
07/09/02 22:48:56 ewcmfrXh0
たしかにあほやでな~
客数が減ったから、罠にかかった奴(=取れるとこ)から取ったろうって考えか!?
俺も、もうええわ、他に行く!
あと、アンはそんなええこと無いのにレディかよ!

掲示板もメルマガ登録せなあかんし、完璧に個人情報が危ないし。


819:名無しさん@ピンキー
07/09/03 00:41:31 yywhoqgY0
★地雷情報★

「あいる」は地雷。性格と顔が悪すぎる。体はいいけどな。

820:情報屋
07/09/03 00:58:15 YEdIig43O
りあなの穴はガバちょーだったわい さくらとリズも基盤嬢。レア嬢のレベル急降下 最高の新人を求む。

821:名無しさん@ピンキー
07/09/03 06:52:39 wP/TIccRO
土曜の夕方に堺市までデリ頼んだら 岸和田店やから堺市まで行けないと!?
いつからそうなったんじゃ! 最近やる気無いみたいやのぅ。

ちなみにARKは来てくれたで~。

822:名無しさん@ピンキー
07/09/03 08:58:33 y79w6YgkO
それはレアが忙しいからやない?

823:名無しさん@ピンキー
07/09/03 09:38:41 wUh2uajKO
俺はレア使う!基盤あって3千アップ。高いか?まだええやろー。
指名やめたらしまいやん。

824:名無しさん@ピンキー
07/09/03 10:16:43 +6AZFzT50

Fair play in fight! What fertile germs of morality lie in this primitive sense of savagery and childhood.

Is it not the root of all military and civic virtue?

We smile (as if we had outgrown it!) at the boyish desire of the small Britisher,

Tom Brown, "to leave behind him the name of a fellow who never bullied a little boy or turned his back on a big one."

And yet, who does not know that this desire is the corner-stone on which moral structures

of mighty dimensions can be reared?

May I not go even so far as to say that the gentlest and most peace-loving of religions endorses

this aspiration?


825:名無しさん@ピンキー
07/09/03 10:17:47 +6AZFzT50

The desire of Tom is the basis on which the greatness of England is largely built,

and it will not take us long to discover

that Bushido does not stand on a lesser pedestal.

If fighting in itself, be it offensive or defensive, is,

as Quakers rightly testify,

brutal and wrong, we can still say with Lessing,

"We know from what failings our virtue springs."

"Sneaks" and "cowards" are epithets of the worst opprobrium to healthy,

simple natures.


826:名無しさん@ピンキー
07/09/03 10:18:35 +6AZFzT50

Childhood begins life with these notions,

and knighthood also; but,

as life grows larger and its relations many-sided,

the early faith seeks sanction from higher authority and more rational sources for its own justification,

satisfaction, and development.


827:名無しさん@ピンキー
07/09/03 10:19:27 +6AZFzT50

If military systems had operated alone,without higher moral support,

how far short of chivalry would the ideal of knighthood have fallen! In Europe,

Christianity, interpreted with concessions convenient to chivalry,

infused it nevertheless with spiritual data.

"Religion, war, and glory were the three souls of a perfect Christian knight,"

says Lamartine. In Japan there were several sources of Bushido.


828:名無しさん@ピンキー
07/09/03 10:20:32 +6AZFzT50

The tenets of Shintoism cover the two predominating features of the emotional life of our race.

--Patriotism and Loyalty. Arthur May Knapp very truly says: "

In Hebrew literature it is often difficult to tell whether the writer is speaking of God or of the Commonwealth;

of Heaven or of Jerusalem;

of the Messiah or of the Nation itself."


829:名無しさん@ピンキー
07/09/03 10:21:27 +6AZFzT50

A similar confusion may be noticed in the nomenclature of our national faith. I said confusion,

because it will be so deemed by a logical intellect on account of its verbal ambiguity; still,

being a frame work of national instinct and race feelings,

it never pretends to systematic philosophy or a rational theology.


830:名無しさん@ピンキー
07/09/03 10:22:13 +6AZFzT50

This religion--or, is it not more correct to say,

the race emotions which this religion expressed?--thoroughly imbued Bushido with loyalty to the sovereign and love of country.

These acted more as impulses than as doctrines; for Shintoism,

unlike the Mediæval Christian Church,

prescribed to its votaries scarcely any credenda,

furnishing them at the same time with agenda of a straightforward and simple type.


831:名無しさん@ピンキー
07/09/03 10:23:30 +6AZFzT50

As to strictly ethical doctrines, the teachings of Confucius were the most prolific source of Bushido.

His enunciation of the five moral relations between master and servant

(the governing and the governed), father and son,

husband and wife, older and younger brother,

and between friend and friend, was but a confirmation of what the race instinct had recognised before his writings were introduced from China.


832:名無しさん@ピンキー
07/09/03 10:25:04 +6AZFzT50

The calm, benignant and worldly-wise character of his politico-ethical precepts was particularly well suited to the samurai,

who formed the ruling class.

His aristocratic and conservative tone was well adapted to the requirements of these warrior statesmen.

Next to Confucius, Mencius exercised an immense authority over Bushido.

His forcible and often quite democratic theories were exceedingly taking to sympathetic natures,

and they were even thought dangerous to, and subversive of,

the existing social order, hence his works were for a long time under censure.

Still, the words of this master mind found permanent lodgment in the heart of the samurai.


833:名無しさん@ピンキー
07/09/03 10:49:44 JeugyOWq0
de?

834:名無しさん@ピンキー
07/09/03 12:37:46 oV6dBnVd0
まるでクラブレディ以外は基盤してませんって言ってるみたいやな。
他の基盤嬢がかわいそう

835:名無しさん@ピンキー
07/09/03 14:09:33 i9y5Yo4K0

Thus, whatever the sources, the essential principles which Bushido imbibed from them and assimilated to itself,

were few and simple. Few and simple as these were,

they were sufficient to furnish a safe conduct of life even through the unsafest days of the most unsettled period of our nation's history.

The wholesome unsophisticated nature of our warrior ancestors derived ample food for their spirit from a sheaf of commonplace and fragmentary teachings,

gleaned as it were on the highways and byways of ancient thought,

and, stimulated by the demands of the age,

formed from these gleanings a new and unique type of manhood.


836:名無しさん@ピンキー
07/09/03 14:13:38 i9y5Yo4K0

An acute French savant, M. de la Mazelière, thus sums up his impressions of the sixteenth century: "

Toward the middle of the sixteenth century,

all is confusion in Japan, in the government, in society,

in the church. But the civil wars the manners returning to barbarism,

the necessity for each to execute justice for himself,--these formed men comparable to those Italians of the sixteenth century,

in whom Taine praises 'the vigorous initiative,

the habit of sudden resolutions and desperate undertakings,

the grand capacity to do and to suffer.'


837:名無しさん@ピンキー
07/09/03 14:15:27 i9y5Yo4K0

In Japan as in Italy 'the rude manners of the Middle Ages'

made of man a superb animal, 'wholly militant and wholly resistant.'

And this is why the sixteenth century displays in the highest degree the principal quality of the Japanese race,

that great diversity which one finds there between minds (esprits) as well as between temperaments.


838:名無しさん@ピンキー
07/09/03 14:16:10 i9y5Yo4K0

While in India and even in China men seem to differ chiefly in degree of energy or intelligence,

in Japan they differ by originality of character as well.

Now, individuality is the sign of superior races and of civilisations already developed.


839:名無しさん@ピンキー
07/09/03 14:17:34 i9y5Yo4K0

If we make use of an expression dear to Nietzsche,

we might say that in Asia, to speak of humanity is to speak of its plains;

in Japan as in Europe,

one represents it above all by its mountains."

To the pervading characteristics of the men of whom M. de la Mazelière writes,

let us now address ourselves. I shall begin with Rectitude.


840:名無しさん@ピンキー
07/09/03 14:57:35 iwyrnmBs0
★地雷情報★

「あげは」は地雷。性格と顔と体が最悪。

841:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:04:02 Wb49ppBh0

HERE we discern the most cogent precept in the code of the samurai.

Nothing is more loathsome to him than underhand dealings and crooked undertakings.

The conception of Rectitude may be erroneous--it may be narrow.


842:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:05:25 Wb49ppBh0

A well-known bushi defines it as a power of resolution:

--"Rectitude is the power of deciding upon a certain course of conduct in accordance with reason,

without wavering,--to die when it is right to die,

to strike when to strike is right."

Another speaks of it in the following terms:

"Rectitude is the bone that gives firmness and stature.


843:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:06:33 Wb49ppBh0

As without bones the head cannot rest on the top of the spine,

nor hands move nor feet stand, so without rectitude neither talent nor learning can make of a human frame a samurai.

With it the lack of accomplishments is as nothing."

Mencius calls Benevolence man's mind, and Rectitude or Righteousness his path. "

How lamentable," he exclaims, "is it to neglect the path and not pursue it,

to lose the mind and not know to seek it again! When men's fowls and dogs are lost, they know to seek for them again,

but they lose their mind and do not know to seek for it."


844:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:07:57 Wb49ppBh0

Have we not here "as in a glass darkly" a parable propounded three hundred years later in another clime and by a greater Teacher,

Who called Himself the Way of righteousness, through whom the lost could be found? But I stray from my point.

Righteousness,according to Mencius,

is a straight and narrow path which a man ought to take to regain the lost paradise.


845:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:08:58 Wb49ppBh0

Even in the latter days of feudalism,

when the long continuance of peace brought leisure into the life of the warrior class,

and with it dissipations of all kinds and accomplishments of gentle arts,

the epithet Gishi (a man of rectitude) was considered superior to any name that signified mastery of learning or art.

The Forty-seven Faithfuls--of whom so much is made in our popular education--are known in common parlance as the Forty-seven Gishi.


846:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:10:29 Wb49ppBh0

In times when cunning artifice was liable to pass for military tact and downright falsehood for ruse de guerre,

this manly virtue, frank and honest,

was a jewel that shone the brightest and was most highly praised.

Rectitude is a twin brother to Valour, another martial virtue.

But before proceeding to speak of Valour, let me linger a little while on

what I may term a derivation from Rectitude, which, at first deviating slightly from its original,

became more and more removed from it,

until its meaning was perverted in the popular acceptance.


847:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:12:12 Wb49ppBh0

I speak of Gi-ri,literally the Right Reason,

but which came in time to mean a vague sense of duty which public opinion expects an incumbent to fulfil.

In its original and unalloyed sense, it meant duty, pure and simple,--hence, we speak of the Giri we owe to parents, to superiors, to inferiors,

to society at large, and so forth.In these instances Giri is duty;

for what else is duty than what Right Reason demands and commands us to do?

Should not Right Reason be our categorical imperative?


848:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:40:44 WzAgmxrl0

Giri primarily meant no more than duty, and I dare say its etymology was derived from the fact,

that in our conduct, say to our parents, though love should be the only motive,

lacking that, there must be some other authority to enforce filial piety;

and they formulated this authority in Giri. Very rightly did they formulate this authority

--Giri--since if love does not rush to deeds of virtue,

recourse must be had to man's intellect and his reason must be quickened to convince him of the necessity of acting aright.

The same is true of any other moral obligation.


849:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:41:00 Ilv+pDh00

面倒をかけるしか仕方ない時は…

素直に面倒をかければいいと 思う。

面倒をかけないと、

感謝する心も 生まれないし、

いつか

「誰かの面倒を見られる人になろう」

と、思うこともないだろう。

親子であろうとなかろうと、

教師と生徒であろうとなかろうと、

先輩後輩という関係であろうとなかろうと、

友人という関係であろうとなかろうと、

半歩先を行く人は、
半歩後ろの人の面倒を見る。


850:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:41:52 WzAgmxrl0

The instant Duty becomes onerous,

Right Reason steps in to prevent our shirking it.

Giri thus understood is a severe taskmaster,

with a birch-rod in his hand to make sluggards perform their part. It is a secondary power in ethics;

as a motive it is infinitely inferior to the Christian doctrine of love,

which should be the law.


851:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:41:53 Ilv+pDh00

それが

支え合う人間関係だし、
人が他者(ひと)と共に生きるということだ。

だから

面倒をかけるしか仕方ない時は…

感謝の気持ちを忘れずに、

素直に面倒をかければいいのだ。



852:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:43:22 WzAgmxrl0

I deem it a product of the conditions of an artificial society

--of a society in which accident of birth and unmerited favour instituted class distinctions,

in which the family was the social unit,

in which seniority of age was of more account than superiority of talents,

in which natural affections had often to succumb before arbitrary man-made customs.


853:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:44:33 WzAgmxrl0

Because of this very artificiality,

Giri in time degenerated into a vague sense of propriety called up to explain this and sanction that,

--as, for example, why a mother must,

if need be, sacrifice all her other children in order to save the first-born;

or why a daughter must sell her chastity to get funds to pay for the father's dissipation, and the like.

Starting as Right Reason, Giri has,

in my opinion, often stooped to casuistry.


854:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:45:14 WzAgmxrl0

It has even degenerated into cowardly fear of censure.

I might say of Giri what Scott wrote of patriotism,

that "as it is the fairest,

so it is often the most suspicious, mask of other feelings."


855:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:45:55 WzAgmxrl0

Carried beyond or below Right Reason, Giri became a monstrous misnomer.

It harboured under its wings every sort of sophistry and hypocrisy.

It would have been easily turned into a nest of cowardice,

if Bushido had not a keen and correct sense of courage,

the spirit of daring and bearing.


856:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:46:39 WzAgmxrl0

COURAGE was scarcely deemed worthy to be counted among virtues,

unless it was exercised in the cause of Righteousness.

In his Analects Confucius defines Courage by explaining,

as is often his wont, what its negative is.


857:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:48:13 WzAgmxrl0

"Perceiving what is right," he says, "and doing it not,

argues lack of courage." Put this epigram into a positive statement,

and it runs, "Courage is doing what is right." To run all kinds of hazards,

to jeopard one's self, to rush into the jaws of death


858:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:48:50 WzAgmxrl0

--these are too often identified with Valour,

and in the profession of arms such rashness of conduct

--what Shakespeare calls "valour misbegot"

--is unjustly applauded; but not so in the Precepts of Knighthood.


859:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:50:03 WzAgmxrl0

Death for a cause unworthy of dying for,

was called a "dog's death."

"To rush into the thick of battle and to be slain in it,"

says a Prince of Mito, "is easy enough,

and the merest churl is equal to the task; but," he continues, "

it is true courage to live when it is right to live,

and to die only when it is right to die"


860:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:50:51 WzAgmxrl0

--and yet the prince had not even heard of the name of Plato,

who defines courage as "the knowledge of things that a man should fear

and that he should not fear."

A distinction which is made in the West between moral and physical courage has long been recognised among us.


861:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:52:25 yGK8Hgsu0

What samurai youth has not heard of

"Great Valour" and the "Valour of a Villain?"


862:名無しさん@ピンキー
07/09/03 15:55:52 yGK8Hgsu0

Valour, Fortitude, Bravery, Fearlessness, Courage,

being the qualities of soul which appeal most easily to juvenile minds,

and which can be trained by exercise and example, were,

so to speak, the most popular virtues,early emulated among the youth.

Stories of military exploits were repeated almost before boys left their mother's breast.

Does a little booby cry for any ache?


863:名無しさん@ピンキー
07/09/03 16:36:18 Ilv+pDh00

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864:名無しさん@ピンキー
07/09/03 17:23:41 17LSPInn0
923

865:名無しさん@ピンキー
07/09/03 17:24:24 8GFQxISy0
924

866:名無しさん@ピンキー
07/09/03 17:24:51 FIwXFf640
925

867:名無しさん@ピンキー
07/09/03 20:03:18 gQKliXvA0
あやもやっぱり基できるんか!基あって3千アップならいくでぇ。

868:名無しさん@ピンキー
07/09/03 20:10:08 3vVz6gtlO
追加料金の嬢=基盤嬢でオケ?

869:名無しさん@ピンキー
07/09/03 20:30:05 gzci7vZWO
みんなARKにいらっしゃいー

870:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:37:42 CRXiZ93m0

The mother scolds him in this fashion:

"What a coward to cry for a trifling pain! What will you do when your arm is cut off in battle?

What when you are called upon to commit hara-kiri?" We all know the pathetic fortitude of a famished little boy-prince of Sendai,

who in the drama is made to say to his little page, "

Seest thou those tiny sparrows in the nest,

how their yellow bills are opened wide, and now see!

there comes their mother with worms to feed them.


871:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:41:15 vilCfxfY0

Anecdotes of fortitude and bravery abound in nursery tales,

though stories of this kind are not by any means the only method of early imbuing the spirit with daring and fearlessness.

Parents, with sternness sometimes verging on cruelty,

set their children to tasks that called forth all the pluck that was in them.

"Bears hurl their cubs down the gorge," they said.


872:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:42:23 srKZQ+Tz0

Samurai's sons were let down to steep valleys of hardship,

and spurred to Sisyphus-like tasks.

Occasional deprivation of food or exposure to cold,

was considered a highly efficacious test for inuring them to endurance.


873:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:43:59 SNz7/ES+0

Children of tender age were sent among utter strangers with some message to deliver,

were made to rise before the sun, and before breakfast attend to their reading exercises,

walking to their teachers with bare feet in the cold of winter;

they frequently--once or twice a month,

as on the festival of a god of learning,--came together in small groups and passed the night without sleep,

in reading aloud by turns.


874:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:44:44 SNz7/ES+0

Pilgrimages to all sorts of uncanny places--to execution grounds,

to graveyards, to houses reputed of being haunted,

were favourite pastimes of the young. In the days when decapitation was public,

not only were small boys sent to witness the ghastly scene,

but they were made to visit alone the place in the darkness of night and there to leave a mark of their visit on the trunkless head.


875:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:45:31 SNz7/ES+0

Does this ultra-Spartan system of "drilling the nerves"

strike the modern pedagogist with horror and doubt

--doubt whether the tendency would not be brutalising,

nipping in the bud the tender emotions of the heart?


876:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:46:06 3M/01Mkt0

Let us see in another chapter what other concepts Bushido had of Valour.


877:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:49:53 3M/01Mkt0

The spiritual aspect of valour is evidenced by composure

--calm presence of mind. Tranquillity is courage in repose.

It is a statical manifestation of valour,

as daring deeds are a dynamical.


878:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:50:46 3M/01Mkt0

A truly brave man is ever serene;

he is never taken by surprise;

nothing ruffles the equanimity of his spirit.

In the heat of battle he remains cool;

in the midst of catastrophes he keeps level his mind.


879:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:51:35 3M/01Mkt0

Earthquakes do not shake him, he laughs at storms.

We admire him as truly great, who,

in the menacing presence of danger or death,

retains his self-possession; who, for instance,

can compose a poem under impending peril,

or hum a strain in the face of death.


880:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:52:31 3M/01Mkt0

Such indulgence betraying no tremor in the writing

or in the voice is taken as an infallible index of a large nature

--of what we call a capacious mind (yoyu), which,

far from being pressed or crowded,

has always room for something more.


881:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:53:35 3M/01Mkt0

It passes current among us as a piece of authentic history,

that as Ota Dokan,

the great builder of the castle of Tokyo,

was pierced through with a spear, his assassin,

knowing the poetical predilection of his victim,

accompanied his thrust with this couplet:


882:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:54:10 ikVj7vp70

"Ah! how in moments like these

Our heart doth grudge the light of life";


883:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:54:41 ikVj7vp70

whereupon the expiring hero,

not one whit daunted by the mortal wound in his side,

added the lines:


884:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:55:09 1yEN49Wm0

"Had not in hours of peace,

It learned to lightly look on life."


885:名無しさん@ピンキー
07/09/03 21:55:41 VelUsSFg0

There is even a sportive element in a courageous nature.



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