世界の国別好感度指数 1位 日本 2位 ドイツ 3位 アメリカ ・・・ 19位 韓国at POVERTY
世界の国別好感度指数 1位 日本 2位 ドイツ 3位 アメリカ ・・・ 19位 韓国 - 暇つぶし2ch605:番組の途中ですがアフィサイトへの転載は禁止です
12/02/03 22:26:53.20 Ow9FHINk0

741 : 日出づる処の名無し [sage] 2011/12/20(火) 13:13:07.48 ID:J9d9fD+9
年末なので、今年日本を襲った未曾有の災害が日本の国としてのイメージにどういう影響を残したか
を知る参考にどうぞ (ひとつの指標ですが、それなりに有名な調査なので)
調査会社も驚いてますが、悪材料続出にもかかわらず2011年の日本の国家ブランド順位は上昇してます

FutureBrand releases results of Country Brand Index - Canada No.1, Australia slips to No. 5
URLリンク(www.campaignbrief.com)

3. The paradox of bad news

This year Japan faced one of the most difficult crises the country has faced since the Second World War.
Aside from the trauma, loss of life and impact on infrastructure that the earthquake and tsunami caused,
its initial estimates indicate that the total financial impact of the disaster could exceed $300 billion.
While the country reels from this terrible event and the world watches as its third largest economy struggles
to regain momentum, this year unusually sees Japan rising in the country brand rankings
- moving up two ranks to fourth place.

In fact, perhaps paradoxically, Japan leapt to number one in the Tourism dimension and moved up five places
in Quality of Life. Japan has always been a strong country brand and enjoys enormous popularity
as a destination for business and leisure.

FutureBrand Country Brand Index 2011
URLリンク(www.futurebrand.com)
レポート全文
the futurebrand 2011-2012 country brand index
URLリンク(www.iberglobal.com)

FutureBrand is part of McCann Worldgroup, the official marketing services provider
for the London 2012 Olympic and Paralympic Games.


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