【調査】韓国の国家ブランド力は世界15位 イメージは19位-サムスン経済研究所[02/02]at NEWS4PLUS
【調査】韓国の国家ブランド力は世界15位 イメージは19位-サムスン経済研究所[02/02] - 暇つぶし2ch116:<丶`∀´>(´・ω・`)(`ハ´  )さん
12/02/03 03:42:34.48 2TvXaDex
741 : 日出づる処の名無し [sage] 2011/12/20(火) 13:13:07.48 ID:J9d9fD+9
年末なので、今年日本を襲った未曾有の災害が日本の国としてのイメージにどういう影響を残したか
を知る参考にどうぞ (ひとつの指標ですが、それなりに有名な調査なので)
調査会社も驚いてますが、悪材料続出にもかかわらず2011年の日本の国家ブランド順位は上昇してます

FutureBrand releases results of Country Brand Index - Canada No.1, Australia slips to No. 5
URLリンク(www.campaignbrief.com)

3. The paradox of bad news

This year Japan faced one of the most difficult crises the country has faced since the Second World War.
Aside from the trauma, loss of life and impact on infrastructure that the earthquake and tsunami caused,
its initial estimates indicate that the total financial impact of the disaster could exceed $300 billion.
While the country reels from this terrible event and the world watches as its third largest economy struggles
to regain momentum, this year unusually sees Japan rising in the country brand rankings
- moving up two ranks to fourth place.

In fact, perhaps paradoxically, Japan leapt to number one in the Tourism dimension and moved up five places
in Quality of Life. Japan has always been a strong country brand and enjoys enormous popularity
as a destination for business and leisure.

FutureBrand Country Brand Index 2011
URLリンク(www.futurebrand.com)
レポート全文
the futurebrand 2011-2012 country brand index
URLリンク(www.iberglobal.com)

FutureBrand is part of McCann Worldgroup, the official marketing services provider
for the London 2012 Olympic and Paralympic Games.



次ページ
続きを表示
1を表示
最新レス表示
レスジャンプ
類似スレ一覧
スレッドの検索
話題のニュース
おまかせリスト
オプション
しおりを挟む
スレッドに書込
スレッドの一覧
暇つぶし2ch