09/08/18 15:56:57 WGOL2oXW
>the actual propulsion of the Volt is accomplished
>exclusively by the electric motor.
やっぱ、推進力は電気モーターだけだよ。
>The internal combustion engine is used as a
>range-extending electrical source, powering
>the on-board 53 kW generator (which sends power
>to the electric motor and charges the batteries
>simultaneously).
ガソリンエンジンでモーターを回しながら充電するそうだ。
>After 40 miles (64 km), a small 4-cylinder gasoline
>internal combustion engine drives a 53 kW generator
>effectively extending the Volt's potential range to
>as much as 640 miles (1,030 km) on a single tank of
>gasoline.
バッテリ使い切った後はガソリンエンジンでモーターに電源
供給して、無給油で1030キロ走れるんだと。
思ったよりも馬鹿な車じゃない。
>EPA clarified that they have not tested the Volt and
>could not vouch the accuracy of GM's estimate.[9][19]
EPA(United States Environmental Protection Agency)は
ボルトはまだテストしてないから、GMの見積もりは保証せん
と言っとる。
>The EPA reportedly wants to alter the method of testing
>currently used for all other hybrid vehicles. If tested
>with the same EPA tests used by other hybrids,
>the Volt's ability to use the energy stored in the
>batteries would result in it achieving a fuel economy
>rating of over 100 mpg, which would make the Volt the
>first mass-produced automobile to achieve such a rating.
家庭用充電器から充電出来るんだから、EPAはボルトは他の
ハイブリットカーとは違う方法で燃費を計測すべきだと主張している。
URLリンク(en.wikipedia.org)