15/08/25 00:42:02.28 w8sY4hpg.net
>>384
>>389
その手のアルゴリズムは結構大きな、研究分野だし、古典的といってもいい。
URLリンク(en.wikipedia.org)
1 Generate the initial population of individuals randomly - first generation
2 Evaluate the fitness of each individual in that population
3 Repeat on this generation until termination (time limit, sufficient fitness achieved, etc.):
4 Select the best-fit individuals for reproduction - parents
5 Breed new individuals through crossover and mutation operations to give birth to offspring
6 Evaluate the individual fitness of new individuals
7 Replace least-fit population with new individuals
交配する疑似Y染色体(genotype)のクロスオーバーから、SNPを作ってそれが、ニューロンネットワークの構造(phenotype)
を世代ごとに変えてくのが現在の主流という認識だ。たしかMITあたりがそこらへんのリーダーだったっけ?
Virtual Realityを使うので、ゲームエンジンが必要で、確かUnreal Engineを使ってた気がする。